Cititi Biblia

Cauta in Biblie | Pasaj | Cititi Biblia

Versiunea Cornilescu

[1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15][16]

Romani
Capitolul 4

4:1 Ce vom zice, dar, ca a capatat, prin puterea lui, stramosul nostru Avraam?

4:2 Daca Avraam a fost socotit neprihanit prin fapte, are cu ce sa se laude, dar nu inaintea lui Dumnezeu.

4:3 Caci ce zice Scriptura? Avraam a crezut pe Dumnezeu, si aceasta i s-a socotit ca neprihanire.

4:4 Insa, celui ce lucreaza, plata cuvenita lui i se socoteste nu ca un har, ci ca ceva datorat;

4:5 pe cand, celui ce nu lucreaza, ci crede in Cel ce socoteste pe pacatos neprihanit, credinta pe care o are el ii este socotita ca neprihanire.

4:6 Tot astfel, si David numeste fericit pe omul acela pe care Dumnezeu, fara fapte, il socoteste neprihanit.

4:7 Ferice, zice el, de aceia ale caror faradelegi sunt iertate si ale caror pacate sunt acoperite!

4:8 Ferice de omul caruia nu-i tine Domnul in seama pacatul!

4:9 Fericirea aceasta este numai pentru cei taiati imprejur sau si pentru cei netaiati imprejur? Caci zicem ca lui Avraam credinta i-a fost socotita ca neprihanire.

4:10 Dar cum i-a fost socotita? Dupa sau inainte de taierea lui imprejur? Nu cand era taiat imprejur, ci cand era netaiat imprejur.

4:11 Apoi a primit ca semn taierea imprejur, ca o pecete a acelei neprihaniri pe care o capatase prin credinta, cand era netaiat imprejur. Si aceasta, pentru ca sa fie tatal tuturor celor care cred, macar ca nu sunt taiati imprejur; ca, adica, sa li se socoteasca si lor neprihanirea aceasta;

4:12 si pentru ca sa fie si tatal celor taiati imprejur, adica al acelora care, nu numai ca sunt taiati imprejur, dar si calca pe urmele credintei aceleia pe care o avea tatal nostru Avraam, cand nu era taiat imprejur.

4:13 In adevar, fagaduinta facuta lui Avraam sau semintei lui, ca va mosteni lumea, n-a fost facuta pe temeiul Legii, ci pe temeiul acelei neprihaniri care se capata prin credinta.

4:14 Caci, daca mostenitori sunt cei ce se tin de Lege, credinta este zadarnica, si fagaduinta este nimicita;

4:15 pentru ca Legea aduce manie; si unde nu este o lege, acolo nu este nici calcare de lege.

4:16 De aceea mostenitori sunt cei ce se fac prin credinta, pentru ca sa fie prin har, si pentru ca fagaduinta sa fie chezasuita pentru toata samanta lui Avraam: nu numai pentru samanta aceea care este sub Lege, ci si pentru samanta aceea care are credinta lui Avraam, tatal nostru al tuturor,

4:17 dupa cum este scris: Te-am randuit sa fii tatal multor neamuri. El, adica, este tatal nostru inaintea lui Dumnezeu in care a crezut, care invie mortii si care cheama lucrurile care nu sunt, ca si cum ar fi.

4:18 Nadajduind impotriva oricarei nadejdi, el a crezut, si astfel a ajuns tatal multor neamuri, dupa cum i se spusese: Asa va fi samanta ta.

4:19 Si, fiindca n-a fost slab in credinta, el nu s-a uitat la trupul sau care era imbatranit - avea aproape o suta de ani - nici la faptul ca Sara nu mai putea sa aiba copii.

4:20 El nu s-a indoit de fagaduinta lui Dumnezeu, prin necredinta, ci, intarit prin credinta lui, a dat slava lui Dumnezeu,

4:21 deplin incredintat ca El ce fagaduieste, poate sa si implineasca.

4:22 De aceea credinta aceasta i-a fost socotita ca neprihanire.

4:23 Dar nu numai pentru el este scris ca i-a fost socotita ca neprihanire;

4:24 ci este scris si pentru noi, carora, de asemenea, ne va fi socotita, noua celor ce credem in Cel ce a inviat din morti pe Isus Hristos, Domnul nostru,

4:25 care a fost dat din pricina faradelegilor noastre, si a inviat din pricina ca am fost socotiti neprihaniti.